Uczniowie   z  Lubiewa    poznają  Polskę

Uczniowie z Lubiewa poznają Polskę

W połowie maja w ramach projektu Poznaj Polskę uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Gdańska. Przygoda zaczęła się na stacji Laskowice Pomorskie , skąd uczniowie wyruszyli pociągiem w dalszą drogę. Pierwszego dnia po zameldowaniu się w Hostelu Olympic, udaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności oraz Stoczni Gdańskiej. Następnie wybraliśmy się na spacer po Gdańsku. Nasz dzień zakończyliśmy wizytą w gdańskim Forum, w którym zjedliśmy kolację. Drugiego dnia wybraliśmy się na zajęcia do Muzeum Nauki Hevelianum gdzie, uczniowie uczestniczyli w warsztatach „Znajdź sprawcę” oraz korzystali z atrakcji muzeum. Niebywałą atrakcją dla uczestników wycieczki był rejs Galeonem na Westerplatte. Pan przewodnik przybliżył nam historię tego miejsca i jego obrońców. Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Muzeum Narodowym, gdzie podziwialiśmy Tryptyk „Sąd Ostateczny„ który namalował Hans Memling. Po południu pojechaliśmy SKM do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy po molo i podziwialiśmy Bałtyk. Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Muzeum II wojny Światowej. Po wizycie w muzeum wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie przy fontannie Neptuna i udaliśmy się po nasze bagaże , a następnie również pociągiem wracaliśmy do domu. Wycieczka zapewnia nam mnóstwo wrażeń, poznaliśmy ciekawe miejsca, nabyliśmy wiele nowych umiejętności i doświadczeń. Przeżyliśmy sporo wspaniałych, niezapomnianych chwil wśród koleżanek i kolegów, które na zawsze zostaną w naszej pamięci oraz uwiecznione na pamiątkowych zdjęciach.