WSPOMNIENIA Z WARSZAWY KLASY 6A …

W dniach 18-20 czerwca 2015 roku trzynastoosobowa grupa szóstoklasistów (VI a) wraz z opiekunami: p. Małgorzatą Puwałowską i p. Teresą Gackowską wybrali się na wycieczkę do Warszawy. A tam …..

Byliśmy w wielu miejscach:

• Spacerowaliśmy po Łazienkach Królewskich, gdzie oglądaliśmy Pałac na Wyspie, Wielka Oficyna, Pałac Myślewicki, , Stara Pomarańczarnia, pomnik Fryderyka Chopina, Belweder
  • Chodziliśmy po ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego
  • Uczestniczyliśmy w przedstawieniu w Planetarium: Rejs po Niebie przy Centrum Nauki Kopernik
  • Wjechaliśmy na XXX piętro Pałacu Kultury i Nauki
  • Pojechaliśmy na Pragę: Cerkiew św. Marii Magdaleny, Bazylika Katedralna w Warszawie, ulice starej Pragi: Ząbkowska, Brzeska i Targowa, pomnik kapeli podwórkowej,
  •  Zwiedziliśmy Stadion Narodowy -trasa piłkarza,
  • Chodziliśmy po Starym i Nowym Mieście:
  • Zachwycaliśmy się zabytkami na Zamku Królewskim, kolumną Zygmunta Starego, ul. Świętojańską , Archikatedrą  Św. Jana, Kanonie – dzwonem, który spełnia życzenia, Rynkiem  Starego Miasta – legenda o Syrence, murami miejskimi,
  • Uczestniczyliśmy w pokazie w Multimedialnym Parku Fontann z muzyką i laserami
  • Przejechaliśmy Traktem Królewskim: min. Aleje Ujazdowskie, Nowy Świat, ambasady, Sejm i Senat, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ministerstwa i urzędy państwowe
  • Byliśmy w Złotych Tarasach
  • Urzekło nas Muzeum Powstania Warszawskiego i film  Miasto Ruin
  • Widziliśmy Krakowskie Przedmieście i okolice: pomnik Adama Mickiewicza, Pałac Prezydencki, hotel Bristol, Uniwersytet Warszawski, kościół Św. Krzyża, pomnik Mikołaja Kopernika,
  • Obserwowaliśmy  Grób Nieznanego Żołnierza , ogród Saski,
  • Zwiedziliśmy Pałac i ogrody w Wilanowie.

W Warszawie spotkaliśmy przed budynkiem Sejmu polityka p. Janusza Korwin-Mikke , a na przejściu dla pieszych w jej samochodzie  aktorkę p. Ewę Szykulską.

Jeździliśmy wszystkimi dostępnymi środkami transportu publicznego:  autobus, tramwaj i metro, które się nam najbardziej podobało 😛