„Zielona szkoła” klas siódmych

Klasy siódme pod opieką wychowawców (p. Teresy Gackowskiej i p. Karoliny Helmin) wzięły udział w pięciodniowej „zielonej szkole” w ośrodku „Patria” w Tleniu.

Wyjechaliśmy 4 maja rano. Pierwszego dnia integrowaliśmy się we własnym gronie oraz z grupą uczniów ze Szkoły Podstawowej w Grucznie. Byliśmy na spacerze ścieżkami Wdeckiego Parku Krajobrazowego. Skorzystaliśmy również z możliwości popływania na rowerach wodnych. Wieczorem odbyła się wspólna dyskoteka wszystkich uczestników.

Drugi dzień to wyjazd do Gdańska. Mieliśmy okazję wysłuchać koncertu organowego w oliwskiej Archikatedrze, skorzystać ze słońca i przespacerować się na molo w Orłowie, zwiedzić Gdański Ogród Zoologiczny, nowoczesne Muzeum II Wojny Światowej oraz starówkę. Wróciliśmy na późną kolację pełni wrażeń i zmęczeni. Niektórym z nas wystarczyło jeszcze sił na udział w kolejnej dyskotece.

Trzeciego dnia od rana czas spędzaliśmy na sportowo korzystając z atrakcji ośrodka oraz biorąc udział w grze terenowej. Po obiedzie pojechaliśmy do Fojutowa. Skorzystaliśmy z kąpieli w basenie i zobaczyliśmy skrzyżowanie dróg wodnych. Dla chłopców dużą atrakcją była ekspozycja zabytkowych maszyn rolniczych oraz amfibia wojskowa. Wieczorem w świetlicy ośrodka mogliśmy obejrzeć film.

W sobotę po śniadaniu ruszyliśmy do Piły-Młyn, aby skorzystać z parku linowego. Pokonywanie lęku i swoich słabości dało wiele satysfakcji każdemu uczestnikowi. Po obiedzie ponownie ruszyliśmy na rowery wodne i kajaki, a wieczorem czekało nas wspólne ognisko. Bardzo mile spędziliśmy czas z uczniami z Gruczna bawiąc się i śpiewając.

Ostatni dzień pobytu, to pożegnanie z Tleniem. Rano ruszyliśmy na ponad czterokilometrową wyprawę do Rezerwatu Przyrody Jezioro Piaseczno. Jezioro to zaliczane jest do najczystszych jezior w Polsce. Byliśmy pod wrażeniem przejrzystości wody. Po powrocie z apetytem spałaszowaliśmy obiad i po spakowaniu się wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lubiewa.

Bardzo dziękujemy panu Maciejowi Archaniołowiczowi za zorganizowanie tylu atrakcji oraz zapewnienie pysznych posiłków i bezpiecznego pobytu. Dziękujemy również kolegom i koleżankom ze Szkoły Podstawowej w Grucznie za mile spędzony czas oraz wspaniałe towarzystwo.