Na wycieczce w Szymbarku…

Połączone siły uczniów klas czwartych z Lubiewa i Bysławia z szóstoklasistami z Lubiewa wybrały się na wycieczkę do Szymbarku. Pogoda i nastroje nam dopisały. Wszystko, co mieliśmy w planie zobaczyliśmy.

A jak to wyglądało niech przedstawią szóstoklasistki: Patrycja Żelazna i Małgosia Prabucka.

Sprawozdanie z wycieczki do Szymbarku

W środę 8 czerwca 2016 roku pojechaliśmy  na wycieczkę do Szymbarku. Zorganizowała ją p. Teresa Gackowska. Wyjechaliśmy o 7:20 ze szkoły. W Szymbarku czekał na nas przewodnik. Zaczęliśmy od zwiedzania domu sybiraka. Pan Andrzej z pasją opowiadał jak ten dom dotarł z dalekiej Syberii. Widzieliśmy pociąg, którym wywieziono Polaków na Syberię: do Starobielska i do Ostaszków. W jednym wagoniku jechało 50-60 osób. Z zainteresowaniem wysłuchaliśmy opowieści o niedźwiedziu Wojtku ( w Szymbarku stoi jego posąg na pamiątkę), ponieważ był wyćwiczony przez Polaków do noszenia ciężkiej amunicji i bomb. Zeszliśmy do bunkru i przez ponad 2 minuty słuchaliśmy odgłosów wojny.

Dom do góry nogami zrobił na nas ogromne wrażenie i z trudem przeszliśmy przez niego. Zmęczeni i pełni wrażeń poszliśmy na obiad. Dalej obejrzeliśmy seans w kinie XD, które było jedną z najciekawszych atrakcji tej wycieczki. Powędrowaliśmy do Świata Bajek i poznaliśmy Kaszubskie Legendy. Widzieliśmy najdłuższą deskę świata oraz największy fortepian świata. Pan przewodnik zaśpiewał nam trochę po kaszubsku. Byliśmy na wieży widokowej na Wieżycy. Widok z niej był piękny, niektórzy bali się wejść na sam szczyt wieży. Mieliśmy okazję pogłaskać kozę.

Zadowoleni wróciliśmy do domów. Ta wycieczka była niezapomniana. Miejmy nadzieję, że w przyszłości więcej będziemy jeździć na takie wycieczki.

Opiekunami byli: p. Jan Fiegel, p. Karolina Nowacka, p. Marzena Kosek, p. Mirosława Nitka i p. Teresa Gackowska