SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI SZKOLNEJ DO WARSZAWY

W poniedziałek dnia 8. 04. 2024r. ja oraz 46 uczniów naszej szkoły wraz z paniami nauczycielkami (p. A. Kołakowską, I. Szumińską-Łyczywek, R. Szymczak i M. Puwałowską) udaliśmy się na trzydniową wycieczkę z Lubiewa do Warszawy. O godz. 6:45 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w podróż. O 7:00, po spakowaniu walizek przez kierowcę do autokaru, wyruszyliśmy do stolicy. Po drodze dołączyła do nas pani pilot wycieczki, która jechała z nami dalej.

Do Warszawy dojechaliśmy ok. godz. 11-tej. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od wizyty w ŁAZIENKACH KRÓLEWSKICH. Dzień był słoneczny i ciepły. Na początku widzieliśmy POMNIK JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO i jego auto, idąc parkiem ujrzeliśmy POMNIK FRYDERYKA CHOPINA. Okolica była piękna, było dużo drzew, kwiatów, po trawie skakały wiewiórki, które mogliśmy też podziwiać i karmić przygotowanymi wcześniej orzeszkami. Dotarliśmy do TEATRU NA WODZIE, był to piękny zabytek architektury, wrażenie robiła półkolista widownia otoczona rzeźbami.  Idąc do autokaru przystanęliśmy na moście i podziwialiśmy ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE z innej perspektywy. Ok. godz. 13-tej wyruszyliśmy dalej. Podziwialiśmy stolicę z okien autokaru, pojechaliśmy do PAŁACU W WILANOWIE. Ok. godz. 14:30 przybyliśmy na miejsce, podzieliliśmy się na dwie grupy i zwiedzaliśmy PAŁACOWE OGRODY. Były piękne, dużo rzeźb i labiryntów z krzewów. Po chwili odpoczynku w OGRODACH, poszliśmy do wnętrza zamku. Przewodniczka oprowadziła nas i opowiedziała historię zamku. W pałacu w Wilanowie byliśmy do godz. 16-tej. Potem udaliśmy się do GALERII “ZŁOTE TARASY”, był to czas wolny dla całej grupy. O 18-tej udaliśmy się do hotelu A&O Warszawa. Otrzymaliśmy karty do swoich pokoi i udaliśmy się na obiadokolację. Hotel był przytulny i bardzo wygodny, miło spędzaliśmy w nim czas.

Drugi dzień (wtorek) też był słoneczny. Rozpoczęliśmy go od zwiedzania GROBU NIEZNANEGO ŻOŁNIERZA, była zmiana warty. Gdy przyszła przewodniczka, oprowadziła nas po PLACU ZAMKOWYM. Potem udaliśmy się na KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE, tam była rzeźba MIKOŁAJA KOPERNIKA, siedziba PREZYDENTA RP. Później zwiedzaliśmy RYNEK STAREGO MIASTA, widzieliśmy KOLUMNĘ ZYGMUNTA III WAZY (przy której zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie) i ZAMEK KRÓLEWSKI. Udaliśmy się na BARBAKAN, były tam ładne widoki. Potem nastąpiło zwiedzanie ZAMKU KRÓLEWSKIEGO w Warszawie. Wnętrza były cudne, złocone, robiły wrażenie. Był też czas wolny na zakupienie pamiątek. Ok. godz. 15:30 udaliśmy się do autokaru i pojechaliśmy na PGE STADION NARODOWY i szliśmy                tam TRASĄ “PIŁKARSKIE EMOCJE”. Powrót do hotelu nastąpił ok. godz. 18-tej.

Trzeci dzień wycieczki (środa) rozpoczęliśmy od wykwaterowania z hotelu. Dzień był pochmurny, tym razem pojechaliśmy do CENTRUM NAUKI KOPERNIK, było tam dużo ciekawych urządzeń, mogliśmy korzystać z nowoczesnej techniki. Ok. godz. 12:00 poszliśmy do biblioteki, która miała na dachu piękne ogrody. Z góry oglądaliśmy panoramę Warszawy.

Potem pojechaliśmy autokarem do PAŁACU KULTURY I NAUKI, gdzie windą wjechaliśmy na 30 piętro i oglądaliśmy z tarasu piękne widoki. Ok. godz. 14-tej wyruszyliśmy w drogę powrotną do Lubiewa. W drodze, w autokarze odbył się konkurs wiedzy historycznej z pamiątkowymi nagrodami, było to ciekawe podsumowanie zdobytych podczas wycieczki wiadomości.

Do Lubiewa dotarliśmy ok. godz. 20-tej. Uważam, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, pogoda        nam dopisała. Panowała miła atmosfera. Było dużo chodzenia, zrobiliśmy dużo pamiątkowych zdjęć. Mam nadzieję, że kiedyś odwiedzę te wspaniałe miejsca jeszcze raz.