Terenowa gra literacko-historyczna: „ W świecie przygód”.

Terenowa gra literacko-historyczna: „ W świecie przygód”.

Uczniowie kl. IV a,b i Va,b wzięli  udział, 15 kwietnia br., w  terenowej zabawie łączącej konieczność posługiwania się różnymi źródłami informacji (książki, mapa), a przy tym odnalezienia i zapoznania się z propozycjami książek przygodowo-podróżniczych zakupionych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa do biblioteki szkolnej. Przy okazji spaceru, bez pomocy opiekuna, dzieci poszukiwały też informacji o historii miejsc i budynków, obliczali (krokami) długość przebytej trasy. a po drodze odwiedzili m.in. Urząd Gminy w Lubiewie i jeden ze sklepów.  Zadania wykonywali zespołowo, choć pod kierownictwem wybranych samodzielnie kapitanów.

Grę przygotowała i przeprowadziła (z pomocą nauczycieli-opiekunów) w ramach realizacji kolejnej edycji projektu „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” biblioteka szkolna. Podziękowania dla uczennic z kl.7b: : Weronice, Ewie, Milenie, Lenie i Wiktorii za pomoc logistyczną.

Po podsumowaniu kart pracy grup i prawie 2 godzinnej rywalizacji nieco lepsze w swoich grupach wiekowych okazały się: kl. IVb pod dowództwem Marii Mrozik i Va kierowana przez Antosię Zbilską. Najlepsi uczestnicy gry zostali nagrodzeni (przy okazji Dnia Dziecka) słodkościami i upominkami ufundowanymi przez Spółdzielnię Uczniowską naszej szkoły. Wszyscy doświadczyli dobrej, edukacyjnej zabawy dowiadując się przy okazji, że np.: o nowych pozycjach w bibliotece, a także o tym, że Bank w Lubiewie wcale nie zawsze znajdował się tam, gdzie dzisiaj, a obecny kościół nie był kiedyś jedyną świątynią w Lubiewie.

bibliotekarz

S.Ochendal

Przejdź do treści