SPOSÓB NA CIEKAWE LEKCJE

SPOSÓB NA CIEKAWE LEKCJE

14 grudnia zostały zorganizowane w naszej szkole nietypowe zajęcia edukacyjne dla klas 4-8, mające na celu rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży oraz integrację międzyklasową. Nauczyciele postanowili przez 3 godziny lekcyjne odejść od wymogów przedmiotowych podstawy programowej i nieco urozmaicić swoim uczniom ten przedświąteczny czas.

Wcześniej uczniowie wypełniali anonimowo ankiety, w których mogli wybrać, w jakich zajęciach chętnie wzięliby udział oraz wyrażali pragnienia, czego chcieliby się nauczyć i co doskonalić. Po opracowaniu ankiet przez tegoroczne szkolne koordynatorki SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ, Renatę Szymczak i Teresę Gackowską, przystąpiono do organizacji zajęć zgodnych z życzeniami dzieci. Nauczyciele i pan woźny przygotowali następujące formy zajęć:

  1. Rozwiązywanie zagadek przyrodniczo – geograficznych w escape roomie (K. Helmin, J. Bartnik)
  2. Nauka tańców – belgijski, kowbojski, elementy walca angielskiego (R. Szymczak, M. Puwałowska)
  3. Zajęcia komputerowe z platformy Canwa (K. Puczyński)
  4. Animacje sensoryczne (K. Przybysz)
  5. Zajęcia sportowe (W. Górecki, K. Puczyński)
  6. Język niemiecki (M. Wilkowska-Kowalska)
  7. Zajęcia plastyczne (W. Gulatowska)
  8. Zajęcia harcerskie – nauka gry „Mafia” (M. Śliwińska, G. Śliwińska)
  9. Język rosyjski (I. Szumińska – Łyczywek)
  10. Wspólne śpiewanie i elementy gry na keyboardzie (A. Porożyńska)
  11. Gry planszowe i karciane (T. Gackowska)
  12. Zajęcia kulinarne – pieczenie gofrów (E. Weyna, A. Kołakowska)
  13. Język hiszpański po angielsku (A. Kozłowski)
  14. Wykonywanie makramy – smyczy ze sznurka (R. Gulatowski)
  15. Aniołki z makramy (D. Chmara)
  16. Zajęcia z majsterkowania – karmnik (M. Winiarski)

Wszystkie zajęcia dały mnóstwo radości zarówno dzieciom, jak i nauczycielom. Uczniowie w ankietach ewaluacyjnych napisali, że pragną podobnych warsztatów częściej, bowiem nie mogli uczestniczyć we większej ilości zajęć, chociaż bardzo chcieli (mogli wybrać tylko 3 i zapisać się na listy przygotowane wcześniej).

Powyższe działania z pewnością przyczyniły się do lepszej integracji, współdziałania z rówieśnikami, a przede wszystkim do wzbogacenia wiedzy i różnych przydatnych umiejętności.

Zobaczcie jak to wyglądało:

Skip to content