14 grudnia zostały zorganizowane w naszej szkole nietypowe zajęcia edukacyjne dla klas 4-8, mające na celu rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży oraz integrację międzyklasową. Nauczyciele postanowili przez 3 godziny lekcyjne odejść od wymogów przedmiotowych podstawy programowej i nieco urozmaicić swoim uczniom ten przedświąteczny czas.
Wcześniej uczniowie wypełniali anonimowo ankiety, w których mogli wybrać, w jakich zajęciach chętnie wzięliby udział oraz wyrażali pragnienia, czego chcieliby się nauczyć i co doskonalić. Po opracowaniu ankiet przez tegoroczne szkolne koordynatorki SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ, Renatę Szymczak i Teresę Gackowską, przystąpiono do organizacji zajęć zgodnych z życzeniami dzieci. Nauczyciele i pan woźny przygotowali następujące formy zajęć:
- Rozwiązywanie zagadek przyrodniczo – geograficznych w escape roomie (K. Helmin, J. Bartnik)
- Nauka tańców – belgijski, kowbojski, elementy walca angielskiego (R. Szymczak, M. Puwałowska)
- Zajęcia komputerowe z platformy Canwa (K. Puczyński)
- Animacje sensoryczne (K. Przybysz)
- Zajęcia sportowe (W. Górecki, K. Puczyński)
- Język niemiecki (M. Wilkowska-Kowalska)
- Zajęcia plastyczne (W. Gulatowska)
- Zajęcia harcerskie – nauka gry „Mafia” (M. Śliwińska, G. Śliwińska)
- Język rosyjski (I. Szumińska – Łyczywek)
- Wspólne śpiewanie i elementy gry na keyboardzie (A. Porożyńska)
- Gry planszowe i karciane (T. Gackowska)
- Zajęcia kulinarne – pieczenie gofrów (E. Weyna, A. Kołakowska)
- Język hiszpański po angielsku (A. Kozłowski)
- Wykonywanie makramy – smyczy ze sznurka (R. Gulatowski)
- Aniołki z makramy (D. Chmara)
- Zajęcia z majsterkowania – karmnik (M. Winiarski)
Wszystkie zajęcia dały mnóstwo radości zarówno dzieciom, jak i nauczycielom. Uczniowie w ankietach ewaluacyjnych napisali, że pragną podobnych warsztatów częściej, bowiem nie mogli uczestniczyć we większej ilości zajęć, chociaż bardzo chcieli (mogli wybrać tylko 3 i zapisać się na listy przygotowane wcześniej).
Powyższe działania z pewnością przyczyniły się do lepszej integracji, współdziałania z rówieśnikami, a przede wszystkim do wzbogacenia wiedzy i różnych przydatnych umiejętności.
Zobaczcie jak to wyglądało: